Juklappsböckerna på plats i hyllan

Nu när julklappsböckerna – Frödings samlade i tio band – har tagit plats i bokhyllan har det blivit lie enhetligare i biblioteket. Först trodde jag att jag skulle kunna mönstra ut en kvarts hyllmeter, men det visade sig att jag får hänga mig kvar vid de gamla loppisfynden ett tag till. Mina tio snygga volymer var visst bara drygt hälften av vad som gavs under, under redaktion av Ruben G:son Berg. Nu hoppas jag på att man Bonniers hade den goda smaken att te ut alla sexton böckerna i serien Samlade skrifter i samma utförande.

Jag gjorde förresten ett försök att kolla upp det hela i Frödings bibliografi, men det var antingen för svårt för mig, eller så fanns inte svaret där.

Nytillskotten…

20120106-223714.jpg

…och de utmönstrade:

20120106-223638.jpg

Kommentera

