Arnells ordnar i ny skrud

Den finns en sida som jag egentligen borde ha listat i inlägget om heraldiska hemsidor. Jag tror att den kom till vid ungefär samma tidpunkt som Wermlandsheraldik och Gröna stubben, och jag har besökt den ofta genom åren för att kolla fakta i olika frågor. Men den handlar inte om heraldik!

Det är Jonas Arnells sida Ordnar, dekorationer och medaljer i Sverige. Faleristik heter vetenskapen. Sidan är unik i sitt slag och nu har Jonas just kungjort att den utkommit i en pimpad version. Hoppas att den är minst lika bra som den gamla!

4 reaktioner på ”Arnells ordnar i ny skrud

  1. Hej! Kul att du sett det. Just nu finns en del buggar, länkar internt i hemsidan leder inte alltid rätt, men det ska justeras.

    Sidorna har varit lite eftersatta under något år bl.a. vad gäller uppdatering av länkar till olika ordenssällskap, men jag kommer att gå igenom och kolla upp allt efterhand. Sedan hoppas jag förstås som vanligt på förbipassarandes förslag till ändringar och tillägg!

    /Jonas

  2. Jodå – jag ska nog ta och se om jag kan bidra med något om Torpar Riddar Orden från min egen socken Grava. Vore kul om man kan se om det är bevarat något om ritualer och annat kul.

    //Fredrik

  3. Något nytt om Torpar Riddar Orden?

    Efter frustration och transpiration har jag nu övergett den nya layouten – migreringen blev otroligt osmidig. Varför laga det som inte är trasigt? Jag gillar ju den totala kontroll som man får när man kodar själv i html. Att göra en arnellare, ny betydelse: att ändra så att det blir snyggt men ofunktionellt, och därefter återgå till hur det var förr… 😉

  4. Om Torpar Orden intet nytt. Jag lovar att jag ska hålla det i minnet!

    Något jag gör redan nu är att besöka Arnell.cc!

Kommentera

